Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

BLOOD BROTHERS QUEST

Colapsar
X
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

• BLOOD BROTHERS QUEST

BLOOD BROTHERS QUEST
    GUÍA ESPAÑOL

Las imagenes son propiedad de tibia-wiki.net y tibia.wikia.com

Recompensa:
    • Acceso a Vengoth, incluido el Castillo.
    • Vampiric Crest o Yalahar Outfit Addons (puedes conservar tu Crest como deco o cambiarla por addons una vez completes In Service of Yalahar Quest).
    • 13200 exp (5 veces 1000 exp, 1200 exp, 2400 exp y 3600 exp)
    • por último un pequeño Blood Goblet
    Nivel Requerido:
    • Nivel Requerido: +40 (Puedes ir con tus amigos lvl 50-60 en team de tres players y podran hacerlo sin problemas)
    • Nivel Recomendado: +70 (Podrás realizar las misiones 1 a la 4 sin problemas en -solo style-)
    Items Necesarios:

Holy Water
    Blub Of Garlic
    Flour
    Baking Tray
    Fire Bug
    Blessed Wooden Stake
    Vial of Blood

Si aún no has completado la misión 3 de The Inquisition Quest, necesitarás adicionalmente:

Garlic Necklace
    Holy Water
    Blub of Garlic
    Flour

Aclaraciones:
    1. En caso de que no hayas iniciado The Inquisition Quest, necesitaras a alguien para comprar por ti el flask de Holy Water con el famoso Mercader de Thais Black Bert. Se encuentra Aquí.
    2. El Vial of Blood puedes conseguirlo facilmente usando un empty vial en un cadaver fresco de alguna creatura que hayas asesinado *creo que también funciona en chars muertos, no lo he intentado

Ejecución

Dirígete a Trade Quarter y habla con el NPC Julius para empezar la quest.

Para entrar en este Quarter debes accionar el macanismo de poleas que abriran las puertas y te llevarán al otro lado.

Misión 1: Ganando Confianza

Si ya has completado la misión 3 de The Inquisition Quest (Vampire Hunt) puedes ignorar la misión 1 y proseguir a la siguiente...

Hay dos maneras para ganar la confianza de Julius y que nos permita iniciar la Quest para liberar a Yalahar del asecho de los Vampiros:

Método I
    Necesitarás obtener un Garlic Necklace y ponertelo antes de la entrevista con Julius.
    • Player: hi
    • Julius: Be greeted, adventurer Player.
    • Player: mission
    • Julius: Hmm, I see, I see. That necklace is only a small indication though... I think I need another proof, just to make sure. Say... have you ever baked garlic bread?
    • Player: no
    • Julius: Well, you need to mix flour with holy water and use that dough on garlic to create a special dough. Bake it like normal bread, but I guarantee that no vampire can eat that. Are you following me?
    • Player: yes
    • Julius: Fine then. Talk to me again about your mission once you have the garlic bread. You can get holy water from a member of the inquisition.
    Julius te dirá que no es una prueba suficiente, por lo que necesitarás probarle tu valía preparando pan de ajo y comiendolo (deberás mezclar Flour con Holy Water y el Blub of Garlic en este orden, y luego ser horneado en el Oven). Entonces comemos este pan, he iniciamos otra conversación con Julius:
    • Julius: Let me check - yes indeed, there's garlic in it. Now eat one, in front of my eyes. Right now! Say 'aaah' when you've chewed it all down so that I can see you're not hiding it!
    • Player: aaah (najpierw zjedzenie chleba, a dopiero potem wysłanie wiadomości)
    • Julius: Very well. I think I can trust you now. Sorry that I had to put you through this embarassing procedure, but I'm sure you understand. So, are you ready for your first real task?
    • Julius: As I already told you, anyone in this city could really be a vampire, even the most unsuspicious citizen. I want you to find that brood. ...
    • Julius: You can possibly identify the vampires by using a trick with hidden garlic, but better put it into something unsuspicious, like... cookies maybe! ...
    • Julius: Just bake a few by using holy water on flour, then use that holy water dough on garlic, use the garlic dough on a baking tray and finally place the tray on an oven. Then just play little girl scout and distribute some cookies to the citizens. ...
    • Julius: Watch their reaction! If it's suspicious, write down the name and let me know. Then we'll work something out against them. Agreed?
    • Julius: Fine. Good luck! Talk to me again about your mission once you have confirmed the names of five suspects.

Método II
    Aquellos que completarion la misión 3 de The Inquisition Quest:
    • Julius: Be greeted, adventurer Player. I assume you have read the note about the vampire threat in this city.
    • Julius: Our nightly blood-sucking visitors put the inhabitants of Yalahar in constant danger. The worst thing is that anyone in this city could be a vampire. Maybe an outsider like you could help us. Would you try?
    • Julius: And how lucky we are to have a high ranked member of the inquisition such as you offering your help to us! I guess that means we can skip the social chit-chat and get right to business, yes?
    • Julius: As I already told you, anyone in this city could really be a vampire, even the most unsuspicious citizen. I want you to find that brood. ...
    • Julius: You can possibly identify the vampires by using a trick with hidden garlic, but better put it into something unsuspicious, like... cookies maybe! ...
    • Julius: Just bake a few by using holy water on flour, then use that holy water dough on garlic, use the garlic dough on a baking tray and finally place the tray on an oven. Then just play little girl scout and distribute some cookies to the citizens. ...
    • Julius: Watch their reaction! If it's suspicious, write down the name and let me know. Then we'll work something out against them. Agreed?
    • Julius: Fine. Good luck! Talk to me again about your mission once you have confirmed the names of five suspects.

Misión 2: Huevos Podridos

Necesitarás, esta vez, preparar unas galletas de ajo especiales y darles de probar a aquellos NPCs que son sospechosos de ser Vampiros.

Obtén Holy Water, un Blub of Garlic, Flour y una Baking Tray.. Primero usa el Flour en la Holy Water, entonces usa la mezcla resultante en el Blub of Garlic. Seguido usa esta preparación en la Baking Tray y entonces la Tray en el Oven (Horno) para hacer Galletas de Ajo. Harás un total de 12 galletas de las cuales necesitarás solo 5 por lo que 1 solo player puede hacer suficientes para 2.
    NOTA: Hay un Oven ubicado en nivel +1 (1 piso arriba) de donde se encuentra el NPC Julius.

Aquí se muestra la localización exacta de los cinco supuestos Vampiros.

Serafín - Tienda de frutas en el centro de Yalahar (Ciudad de Yalahar) aqui:
    • Serafin: Welcome to my fruit and vegetable store, Player! Ask me for a trade if you'd like to see my wares.
    • Player: cookie
    • Serafin: Oh, no I don't sell cookies. Or, do you mean you'd like to give me one?
    • Serafin: COUGH?! What kind of a mean trick is that? Get out of my shop!
    Lisander - Bar frente al depot (Ciudad de Yalahar) aqui:
    • Lisander: I'd rather be left in peace. Keep it short.
    • Lisander: A cookie? Sure, is it for free?
    • Lisander: Errrkss - coughcough - what the - heck did you put in there? Get out of my sight!
    Ortheus - En el nivel +1 de una de las Torres de Magician Quarter aqui:
    • Ortheus: What's your business here with the magicians, Player?
    • Ortheus: A cookie? Well... I have to admit I haven't had one for ages. Can I have it?
    • Ortheus: Well thanks, it looks tasty, I'll just take a bi - COUGH! Are you trying to poison me?? Get out of here before I forget myself!
    Maris - En uno de los barcos del puerto (Foreigner Quarter) aqui:
    • Maris: I hope you have a good reason to step near my ship, Mighty Neov.
    • Maris: The good thing about cookies is that they last for a long time. So they are well suited for a boat trip. I'll take some of those, okay?
    • Maris: Let's try that stuff first - ARRRRRRHH! (coughs); That must have been the worst cookie I've ever eaten. Get off my ship.
    Armenius - En cierto Bar en la Costa (Trade Quarter, Sur-Este de donde Julius se encuentra) aqui:
    • Armenius: Ah, an adventurer. Be greeted and have a seat.
    • Armenius: What kind of strange offer is this? You're actually offering me a cookie?
    • Armenius: Errrkss - coughcough - what the - heck did you put in there? Get out of my sight!
    Con esto terminado reporta a Julius como te ha ido:
    • Julius: Are you back with confirmed names of possible vampires?
    • Julius: Alright, wait a moment. Tell me one name at a time so I can note them down carefully. Who is a suspect?
    • Player: Maris
    • Julius: He really doesn't look like the man of the sea he pretends to be, does he? Noted down! Any other name?
    • Player: Ortheus
    • Julius: I always thought that there is not really a poor beggar hidden under those ragged clothes. Noted down! Any other name?
    • Player: Serafin
    • Julius: Nice angelic name for a vampire. But he didn't escape your attention, well done. Noted down! Any other name?
    • Player: Lisander
    • Julius: Yes, that pale skin and those black eyes speak volumes. Noted down! Any other name?
    • Player: Armenius
    • Julius: Ahh, I always thought something was suspicious about him. Noted down! Any other name?
    • Player: no
    • Julius: I guess Armenius, Lisander, Maris, Ortheus and Serafin are all the names we can get for now. Let me think for a moment what we are going to do, talk to me about your mission again later.
    Editado por última vez por UtanaBanana; http://foros.tibiavenezuela.com/member/171-utanabanana en 12/06/14, 21:44:25.

Misión 3: Su verdadero Rostro

Ahora te será encomendado usar el spell ''alori mort'' en aquellos NPCs sospechosos de ser Varpiros.
    • Julius: Listen, I thought of something. If we could somehow figure out who among those five is their leader and manage to defeat him,the others might give up too. ...
    • Julius: Without their leader they will at least be much weaker. Before I explain my plan, do you think you could do that?
    • Julius: Great, now here's my plan. As I said, my strength lies not on the battlefield, but it's theory and knowledge. While you were distributing cookies I developed a spell. ...
    • Julius: This spell is designed to reveal the identity of the master vampire and force him to show his true face. It is even likely that it instantly defeats him. ...
    • Julius: I want you to go to the five vampires you detected and try out the magic formula on them. One of them - the oldest and most powerful - will react to it, I'm sure of it. The words are: 'Alori Mort'. Please repeat them.
    • Player: Alori Mort
    • Julius: Good. Don't play around with the spell, only use it when standing in front of those vampires. Come back and report to me about your progress later.

Con el fin de encontrar al vampiro real, de nuevo hay que ir a todos los sospechosos y decir:
    • Hi
    • Alori Mort
    Sin embargo, debes saber de antemano que el vampiro real es Armenius, el resto de la conversación no es necesaria, solo este fragmento:
    • Armenius: Ah, an adventurer. Be greeted and have a seat.
    • Gracz: Alori Mort
    • Armenius: ...... ...... ...
    • Gracz: Alori Mort
    • Armenius: Oh, the nerve. Go to the rats which raised you
    Al amenazarle por segunda vez, Armenius se molestara en gran manera y serás teletransportado a las alcantarillas. Resulta que el verdadero vampiro es Armenius. Tenemos que ir a Julius y decirle:
    • Julius: Oh! You look horrible - I mean, rather weary. What happened? Who is the master vampire?
    • Player: Armenius
    • Julius: I see... so Armenius is the master, and the spell didn't even cause a scratch on him... Well, that went worse than expected. Let me think for a moment and then ask me about a mission again.

Misión 4: Tierras de Oscuridad

Dirígete hacia Julius en Trade Quarter y habla con él:
    • Player: Hi
    • Julius: Be greeted, adventurer Gracz.
    • Player: Mission
    • Julius: You know, I came to think that the spell didn't work because there is another, greater power behind all of this. I fear that if we don't find the source of the vampire threat we can't defeat them. ...
    • Julius: I heard that there is an island not far from here. Unholy and fearsome things are said to happen there, and maybe that means vampires are not far away. ...
    • Julius: I want you to try and convince someone with a boat to bring you to this island, Vengoth. I'll give you an empty map. Please map the area for me and pay special attention to unusual spots. ...
    • Julius: Mark them on my map and come back once you have found at least five remarkable places on Vengoth. Can you do that for me?
    • Player: Yes
    • Julius: Here is the map. When you are standing near a remarkable spot, use it to mark that spot on the map. Don't forget, come back with at least five marks! ...
    • Julius: Also, they say there is a castle on this island. That mark HAS to be included, it's far too important to leave it out. Good luck!

Te será entregado un mapa mágico donde deberás realizar 5 marcas. Para marcar el mapa deberás usarlo una vez estés en la ubicación correcta.

NOTA: de perder el mapa deberás reponerlo comprandolo al mercader negro Black Bert en thais. Para realizar trades con este NPC debes tener completada la The Thieves Guild Quest, sino la tienes pregunta a un amigo que lo compre por tí.

Ve a Trade Quarter, al muelle Sur, hayaras a Harlow, Aquí... a éste preguntale por un viaje a Vengoth:

• Harlow: What do you want, Player? I'm a busy man.
    • Player: vengoth
    • Harlow: o you are saying you're looking for someone to take you to Vengoth?
    • Harlow: I could do that, it's not far from here. I don't run a charity organisation, though. Tell you what. Give me 100 gold pieces, and me and my boat are yours for the trip. Okay?
    • Harlow: Okay. Enjoy.

Mapa relacionado a dos tareas consecutivas.
    • Los cuadros rojos con sus respectivos números indican 5 lugares que te serás encomendados marcar en el mapa, sumando un total de 8 lugares si incluyes los 3 opcionales (los cuales recomiendo que hagas si deseas ganar exp y archivements adicionales).
    • Los puntos azules señalan los 4 lugares donde deberán pararse los 3 players de tu team y tu para realizar la misión 5 Into The Castle.
    • El punto verde te llevará por un camino hacia el Castillo Vampiro de Vengoth.
    Para alcanzar los spot 1, 2 y 3 (que son opcionales) deberás seguir la ruta de los elementos de energía que funcionan como teleports.

Deberás enfrentar varias creaturas y algunas otras creaturas de los alrededores del Castillo de Vengoth.. Si tienes el nivel suficiente para pasar corriendo hazlo.. si tu nivel es menor a 70 ten especial cuidado en las proximidades del castillo (spots 2 y 3).

Para cumplir la misión rapidamente te recomiendo seguir primero a lo largo de la costa Sur de la Isla hacia el Este.

SIGUE LA RUTA!: Yendo através de las escaleras de piedra encontrarás Demon Skeletons, Vampires, Elder Bonerlord (la ruta es lineal, osea que no hay ramificaciones y no deberías perderte). En el camino, hay que señalar en el mapa al antiguo altar (spot número uno).

Pasando a través de los telepuertos de energía ten cuidado. Cada uno esconde un Energy Elemental. Cuando estés cerca del castillo verás unas cuantas Gargoyles, marca la entrada del Castillo y el Jardín y rápidamente vuelve por la misma ruta que llegaste y sal de las montañas hacia la isla (te recomiendo traer un equipo o llevar a alguien contigo si no puedes soportar el damage (daño) que sufrirás debido al respanw <<mogollón de creaturas juntitas Una vez en la Isla ve al norte a lo largo de la montaña, y marca en el mapa: burning trees, bottomless pit, Haunted Ruins y lonely grave (en el camino encontrarás con Slimes, Tarántulas y una gran cantidad de árboles embrujados, ten especial cuidado de estos ya que en conjunto suman una considerable cantidad de daño).

Cuando tengas por lo menos 5 spot comprobados en tu mapa vuelve a Julius e informale de tu misión.

SPOT numero uno. Antiguo Altar

SPOT número dos. Puertas del Castillo de Vengoth

SPOT número tres. Jardín del Castillo

SPOT número cuatro. Pozo sin Fondo

SPOT número cinco. Círculo de Huesos

SPOT número seis. Ruina Encantada

SPOT número siete. Tumba Solitaria

SPOT número ocho. Árboles Milagrosamente Ardientes

Al marcar satisfactoriamente tu mapa verás unas chispas que salen a tu alrededor.
    • Player: Hi
    • Player: Mission
    • Julius: Are you back with a useful map of Vengoth?
    • Player: Yes
    • Julius: Well done, you even marked eight places! I'll grant you a little bonus for that. Come back later and ask me about your next mission. I have to think.
    si has realizado los 8 spots (3 adicionales), recibiras un bono de 7500 puntos de experiencia!

.... Misiones 5 a la 10 seran actualizadas una vez el servidor deje de fallar... hace imposible continuar elaborando la guía para vosotros. Espero les sea de utilidad. Un Saludo !

^ Evidencias.. su frecuencia me hace imposible continuar ! Pero seguire intentandolo ! NEVER SURRENDER

NOTA: mi intensión es realizar una versión en español para aquellos usuarios hispano-hablantes que quieren leerla en español, como es de notar esta guía esta excelentemente redactada en tibia.wikia.com

POSDATA: si he cometido algún error hacedmelo saber así todos nos ayudamos!

Estoy abierto a comentarios !

HAIL TIBIA VENEZUELA !
    Editado por última vez por UtanaBanana; http://foros.tibiavenezuela.com/member/171-utanabanana en 12/06/14, 21:52:19.

Comentario

Hola si lo veo complicada esperare le sea Lvl 70 mi mona

Comentario

Originalmente publicado por Penny Ver Mensaje
        Hola si lo veo complicada esperare le sea Lvl 70 mi mona
        En todo caso Penny, recuerda que no sólo en lvl te hará tener exitoso... lvl 70 es para tener un mínimo de hit points (o mana points) decentes para enfrentar las creaturas fuera del castillo vengoth y la isla.
        Tienes dos opciones:
        1. hacer team (para la mision 5 es obligatorio teams de 4, de la mision 5 en adelante formas teams de cuantas personas quieras).
        2. Enfrentar solo la visita a vengoth, por lo que necesitarás llevar cierta cantidad decente de potions para irlas consumiendo mientras corres con utani hur o strong haste (sea cual sea tu voc.) ya que el damage tipo tierra (en especialde los arboles embrujados) es alto.
        Un Saludo !

Comentario

amigo como estan espero ya puedan continuar la quest

Comentario

Unconfigured Ad Widget

Colapsar
          Trabajando...
          X